ח"כ גואטה בראיון ראשון: "רעדו לי היום הברכיים, בעתיד אני מתכוון לצעוק"

    דוד לזר 2 Comment on ח"כ גואטה בראיון ראשון: "רעדו לי היום הברכיים, בעתיד אני מתכוון לצעוק"
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יגאל גואטה הצהיר הערב (שני) אמונים במליאת הכנסת ויחל לכהן כח"כ מטעם סיעת ש"ס, במקומו של סגן שר הפנים משולם נהרי שפרש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

    הערב הוא העניק ראיון ראשוני כח"כ לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' שבו סיפר על התחושות המרגשות ביום הזה ועל כוונותיו העתידיות בעשייה הציבורית.

    איך היה המעמד, מרגש? "יותר תחושה של אחריות כבדה, אני בן אדם שהברכיים שלי לא רועדות בדרך כלל, אבל היום הם רעדו מהתחושה של האחריות הכבדה, יש הרבה מה לעשות ובאנו לעבוד", אמר גואטה ב'קול חי'.

    "בתקופה הקרובה אני רוצה להשקיע הרבה בללמוד מהחברים שלי לסיעה ומהח"כ האחרים, צריך ללמוד את הועדות השונות ואז להיכנס בכל הכוח לעשייה, ולסייע לפריפריה ולעזור לחלשים, זה חלק ממני", אמר גואטה והוסיף בנחרצות, "אבל ברור הוא שכשכואב צועקים, ואני מתכוון לצעוק".

    מה הם היעדים שלך בכנסת? "אי אפשר לסמן יעדים בזמן שאתה לומד, חייבים ללמוד ותוך כדי לימוד להתעסק בעשייה, יש דברים חדשים ועדות וחומרים, אשב עד השעות הקטנות של הלילה בכדי ללמוד מהר. סליחה על השחצנות, אבל אני מוכשר ולומד מהר".

    איך התחלת את היום? "בקברי הורי, זה היום המחונן של חיי, לצערי 50 אחוז מבני משפחתי קבורים בקרית שמונה, הייתי בקבר של אחותי ושל אחי הבכור שנהרג עם אשתו בהתקפת מחבלים, אמרתי להם: תתפללו לבורא עולם שאהיה שליח לציבור הזה, שאהיה עבד של הציבור, אני לא מדבר בסיסמאות".

    "אמרתי הבוקר להורי על קברם, 'באתי לומר לכם תודה, לא על זה שקניתים לי צעצועים או בגדים חדשים או ששלחתם אותי לחוגים, כי זה לא היה, תודה לכם על החינוך והערכים עם הרבה חום ואהבה'. יש הרבה משפחות שגדלות כפי שגדלתי וצריך שזה לא יהיה, אדאג שלא יהיו ילדים שגדלו כמו שגדלתי. ילד רעב זה ילד שלא למד והכל מתחיל ונגמר בזה", אמר גואטה הנרגש.

    אתה זוכר את היום הראשון שלך בעשייה הציבורית? "היום הראשון היה לפני 12 שנה בעיריית בני ברק, גדלנו על עשייה ציבורית, גדלתי בבית שנתנו בו גם מה שאין, וזה מה שעשיתי כל החיים גם כשלא הייתי בפוליטיקה".

    אתה הרי מקורב לדרעי עוד מ'ימי המהפכה'? "בהחלט, אני אחד מנערי המהפכה, אריה דרעי עם המהפכה שעשה – גרם למאות אלפי אנשים ללכת בקומה זקופה, להרים את הראש, זה לא סוד שעד לפני שדרעי הרים את המהפכה – הלכנו כפופים, והוא עשה מהפכה בהכוונתו של מרן. היום מאות אלפי ספרדים הולכים בראש מורם גם בפן העסקי התורני והישיבתי. היום בחורים הולכים מלכתחילה לישיבות ספרדיות, בזמני זה לא היה ככה".

    לדבריו, "זו המהפכה, אנשים לא תמיד קולטים את זה. הוא הקים את רשת החינוך ששם גדל דור של אנשים עם ראש מורם", אומר גואטה ומוסיף כי "אמנם בתקופה מסויימת המהפכה נקטעה באיבה, ואנחנו מתפללים שאריה יחזיר את המהפכה שנעצרה אז, ותוך זמן קצר נחזור לימיה הגדולים של שס".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מאחלים לך המון הצלחה משפחת אביטבול מקרית שמונה המטפלת של ההורים